Paradox
©
Fisana

Jump to content


Photo
- - - - -

Purple Chitral X Uzbeki Pure Indy Landrace Cross Grow Log


  • Please log in to reply
188 replies to this topic

#81 Ras Asad

Ras Asad

    Amor vincit omnia

  • Expired Member
  • 3,741 posts

Posted 02 February 2009 - 11:32 PM

hey grimes....

on the bubba x...

is that one have more yellow on the bottoms than the others?

most likely it will.. they are picky sumbeetches...

anything ive ever grown with Bubba in it.. is much pickier than anything else ive grown,
Maybe some epsom salt in its water if you have it?
anyway.... if you see anything with the bubba in it, and its got more ywlloein gthen the rest.. you know its cuz of its pickyness. not you.

lookin good man. :rasta:

#82 eastwood

eastwood

    Dragon Bait

  • Honorary Former Staff
  • 4,612 posts

Awards Bar:

Posted 02 February 2009 - 11:35 PM

Heck ya man they are looking good. :rasta:

#83 grimes390

grimes390

    Pain is just a Sensation

  • Expired Member
  • 548 posts

Posted 02 February 2009 - 11:43 PM

hey grimes....

on the bubba x...

is that one have more yellow on the bottoms than the others?

most likely it will.. they are picky sumbeetches...

anything ive ever grown with Bubba in it.. is much pickier than anything else ive grown,
Maybe some epsom salt in its water if you have it?
anyway.... if you see anything with the bubba in it, and its got more ywlloein gthen the rest.. you know its cuz of its pickyness. not you.

lookin good man. :rasta:


It has a little bit more yellowing then the CHitrals. I dont have epsom salts but I have dolomite lime. Will lime work? I can get some epsom salts at wally world.

Yall think it is worth it to dig the Blueberry X Cotton Candy up and wash MG soil off roots before the roots start spreading into humus mix? The pot they were in with the MG were about a pint or so and the pot its in now is about 2 gallons. So they is much more Humus compared to the MG soil. I transplanted it saturday.

Pce

#84 grimes390

grimes390

    Pain is just a Sensation

  • Expired Member
  • 548 posts

Posted 03 February 2009 - 12:25 AM

KK got another question for yall. Do you think it will be better to have 5 girls in 1 gallon pots or 2 girls in 3 gallon pots? They will be LST'd either way. If I go with the 2 girls in 3 gallon pots I would put any other females in my other cab and grow em out in small containers. Which do you think will yield more in the rubbermaid using about 150-200 watts of CFL's?

Thx

#85 grimes390

grimes390

    Pain is just a Sensation

  • Expired Member
  • 548 posts

Posted 04 February 2009 - 01:52 AM

Well guys I got a nice suprise in the mail today!! An old rebate check from like 6 months ago:cool: So I went to the lil nursery here in town and got a few things. Some real good organic soil(local brand) some earthworm castings, ph test kit(only 4 tests, and a good organic fertilizer. The fert is 3-1.5-2 I know this isnt best for flowering but they didnt have any flowering nutes. Anyhow, I still couldnt get any damn normal perlite...its all Miracle Grow perlite. The soil I got is very light and fluffy so the drainage should be fine. Not "Ideal" but it will do just fine. Im posting a few pics if you wanna check em out.

Pce

Attached Thumbnails

  • soiil 008.jpg
  • soiil 010.jpg
  • soiil 011.jpg
  • soiil 012.jpg


#86 dice

dice

    Jack of all trades.

  • OG VIP
  • 2,509 posts

Awards Bar:

Posted 04 February 2009 - 10:48 AM

Hey grimes sorry I havent posted in a bit,
but there coming along nice man real nice.
To answer your question
I personally think its best to give them
there own separate post for flowering.
You dont want the roots having to compete
for space to grow, might end up getting one
of them a lot bigger than the other because ones
roots grow faster than the other.
Im def gonna check in on this more often those
plants to me honestly look superb. Keep it up man.

#87 grimes390

grimes390

    Pain is just a Sensation

  • Expired Member
  • 548 posts

Posted 04 February 2009 - 02:50 PM

Hey grimes sorry I havent posted in a bit,
but there coming along nice man real nice.
To answer your question
I personally think its best to give them
there own separate post for flowering.
You dont want the roots having to compete
for space to grow, might end up getting one
of them a lot bigger than the other because ones
roots grow faster than the other.
Im def gonna check in on this more often those
plants to me honestly look superb. Keep it up man.


Thx for stopping by Dice. I dont plan on putting more then 1 plant in a pot. I was asking if 2 female plants in 3 gallon pots LST"d or 4-5 female plants in 1 gallon containers let to grow free would be better. Thx again for stopping by.

Pce

#88 grimes390

grimes390

    Pain is just a Sensation

  • Expired Member
  • 548 posts

Posted 05 February 2009 - 03:52 PM

Well yall it is done:eusa_clap They are transplanted and in very good soil. I have discoverd the culprit behind the yellowing. They were DEFINITLY rootbound lol. They will stay in these 3 liter pots until I flower in which the females will be put in 2 gallon pots. They took the transplant in stride as I knew they would. They are all nice and perky and full of life. They have darkend up over night and are nice and dark green. Its amazing what some good soil and a lil bit of space will do lol. I feel much better now that they are in good soil. Im going to veg them till they are about 12-16" not quite sure and then I will flower since they dont strtch hardly at all. Enjoy the Root and plant porn.

Pce

Attached Thumbnails

  • PC X Uzbeki 2-05-09 012.jpg
  • PC X Uzbeki 2-05-09 009.jpg
  • PC X Uzbeki 2-05-09 010.jpg
  • PC X Uzbeki 2-05-09 011.jpg
  • PC X Uzbeki 2-05-09 001.jpg
  • PC X Uzbeki 2-05-09 004.jpg
  • PC X Uzbeki 2-05-09 007.jpg


#89 grimes390

grimes390

    Pain is just a Sensation

  • Expired Member
  • 548 posts

Posted 10 February 2009 - 02:16 AM

The youngins are doing good. Very dark green and lots of good vigorous growth. They range from 4" to 10", the 4"'er being the only one that took the transplant rough. The rest took it in stride. I started LST on the BB X CC today. I think I will flower in a week or so. I cant wait to smoke the herb from these plants. Its going to be so amazing. Anyways heres some pics. Enjoy:rasta:

pce

Attached Thumbnails

  • PC X Uzbeki 2-08-09 006.jpg
  • PC X Uzbeki 2-08-09 002.jpg
  • PC X Uzbeki 2-08-09 005.jpg
  • PC X Uzbeki 2-08-09 001.jpg


#90 Ras Asad

Ras Asad

    Amor vincit omnia

  • Expired Member
  • 3,741 posts

Posted 10 February 2009 - 02:40 AM

lookin good man. :)

also..

the miracel grow perlite is fine.
ive used it often when i had to..
and a friend uses it all the time..

never any probs with it....
not with cloning or flowering or anything else.

get it, and use it generously. ;)

:rasta:

nice work man. :weedpoke:

#91 jamesgentry33

jamesgentry33

    Former Member

  • Banned Member
  • 30 posts

Posted 10 February 2009 - 07:43 AM

lol @ the encore azalea pot....A friend has a few of those:rasta:

#92 grimes390

grimes390

    Pain is just a Sensation

  • Expired Member
  • 548 posts

Posted 10 February 2009 - 05:21 PM

Sweet!! Ill have to pick some of that perlite up before I put in final pots after I sex. Thanks for letting me know that Ras. So Ras what happend to those Purple Hash pics? Those were so mouthwatering and you promised more:bow::bow::bow: I hope my chitrals make soem hash as purple as whatever strain that purple hash came from cuz it is so amazing.

pce

#93 grimes390

grimes390

    Pain is just a Sensation

  • Expired Member
  • 548 posts

Posted 11 February 2009 - 09:34 PM

Well I swtiched em to 12/12 today:headbang: I also found out some awsome news today. Turns out they just opend a hydro shop a couple months ago about 10 miles from me. So I went and checked it out today and its awsome. Great atmosphere. You walk in and first thing I noticed was the bob marley playing and the 2 stoner workers. Very cool dudes, not the assholes you see at some shops that look at you like your a disease. Anyhow, I got some Fox Farm Tiger Bloom and some grow bags. 5 each of 3, 2, 1 gallon. Ill post some pics in a couple days.

Pce

#94 grimes390

grimes390

    Pain is just a Sensation

  • Expired Member
  • 548 posts

Posted 15 February 2009 - 12:28 AM

The lil ones are doing good. I got some Fox Farm Tiger Bloom and gave em there first feeding last night. I gave em 2 tsp per gallon along with a few drops of superthrive. They are taking it in stride. None have showed sex yet. I also got some 1,2, and 3 gallon grow bags:rasta: So they will have plenty of root space. Im hoping atleast a one or two of my bigger plants are females. I am pretty sure atleast 3 are males by how tall and lanky they are. The runt that got stunted from the transplant is starting to take off. ALl new growth is very dark green. Heres some pics.

enjoy.

Attached Thumbnails

  • PC X Uzbeki 2-14-09 004.jpg
  • PC X Uzbeki 2-14-09 007.jpg
  • PC X Uzbeki 2-14-09 002.jpg
  • PC X Uzbeki 2-14-09 003.jpg
  • PC X Uzbeki 2-14-09 001.jpg


#95 grimes390

grimes390

    Pain is just a Sensation

  • Expired Member
  • 548 posts

Posted 15 February 2009 - 12:31 AM

Anyhow, I got some Fox Farm Tiger Bloom and some grow bags. 5 each of 3, 2, 1 gallon. Ill post some pics in a couple days.Pce


I got some Fox Farm Tiger Bloom and gave em there first feeding last night. I gave em 2 tsp per gallon along with a few drops of superthrive. They are taking it in stride. None have showed sex yet. I also got some 1,2, and 3 gallon grow bags:rasta:


:lol::lol::lol::lol: im such a stoner

#96 TrickyNicky

TrickyNicky

    Areoponic Chronic

  • Expired Member
  • 201 posts

Posted 15 February 2009 - 09:07 AM

What up Grimes? I like a lot!! That purple hash looks soooo yummy!!

Is this strain available from seed vendors and who?
:bow:

#97 grimes390

grimes390

    Pain is just a Sensation

  • Expired Member
  • 548 posts

Posted 15 February 2009 - 11:54 PM

Yo tricky. Thx for stopping by. Unfortunatly, I dont know of any seed vendors at this time that sell this strain. I was fortunate enough to be gifted a few seeds to grow. I read something about a seed bank working on putting Purple Chitral out. You should look into it and check up on it. It is definitly the best purple I have ever came across. Its only a matte rof time before its mainstream. Its just a very new strain.

Pce

#98 grimes390

grimes390

    Pain is just a Sensation

  • Expired Member
  • 548 posts

Posted 16 February 2009 - 03:54 PM

Sup yall!! Well today I found out im a daddy of two lil girls:headbang: The BB X CC which I was hoping and hoping was a girl as it was the only one, and one of the Purple Chitral X Uzbeki. I dont have the camera atm so I cant take any pics. I will tonight. I was just so excited I wanted to let yall know!!!! YAY!!!

Pics tonight.
Pce

#99 datsun

datsun

    Vroom

  • OG VIP
  • 461 posts

Posted 16 February 2009 - 04:56 PM

Woot congrats on the ladies!!

:rasta:

#100 grimes390

grimes390

    Pain is just a Sensation

  • Expired Member
  • 548 posts

Posted 16 February 2009 - 08:17 PM

2 more confirmed!. I have a total of 4 known females now. I checked and two more Chitrals have pistils. Its weird that no males have shown...maybe I got 100% females :loveeyes: I only have a pic of one of the BB X CC female pistils. My camera decided to be a piece of shit and not take any damn close ups...took me 15 minutes just to get it to focus for this one picture:mad:

pce

Attached Thumbnails

  • PC X Uzbeki 2-16-09 004.jpg
  • PC X Uzbeki 2-16-09 003.jpg





Like Mycotopia? Become a member today!