Paradox
©
Fisana

Jump to content


Photo
- - - - -

Whole Rice Substrate, Verm. Cased


  • Please log in to reply
156 replies to this topic

#21 Guest_freakachino_*

Guest_freakachino_*
  • Guest

Posted 15 March 2006 - 02:19 PM

Great job Mushit!!!!!!

:eusa_clap

#22 the_chosen_one

the_chosen_one

    electro gypsy

  • Honorary Former Staff
  • 8,113 posts

Donator

Posted 15 March 2006 - 03:17 PM

Sweet work Mushit!:dance: And cheap too! Lol right up my alley!:lol:

#23 mushit

mushit

    Shit Lover

  • OG VIP
  • 1,912 posts

Posted 15 March 2006 - 03:27 PM

Thanks guys. You are so kind. :shy:

The third flush is pinning like crazy. Will post pics when they are a little bigger.

Oh yeah. The first flush produced 20.4 g cracker dry. Not sure of the second yet, but by the looks of the third pinset, it may produce like the first. Shouldn't have neglected the second flush.:eusa_doh:

#24 bullfrog

bullfrog

    Mycophage

  • Expired Member
  • 192 posts

Posted 16 March 2006 - 02:00 AM

hey mushit , why did you make it so complicated ? :love: :amazed: ha, man talk about simplicity , you got the goods bro'. nice job

#25 mushit

mushit

    Shit Lover

  • OG VIP
  • 1,912 posts

Posted 16 March 2006 - 08:51 AM

Hee Hee. Yeah, I know. Gonna have to chop a few steps off next time. LOL

Thanks man.

#26 mushit

mushit

    Shit Lover

  • OG VIP
  • 1,912 posts

Posted 20 March 2006 - 11:01 AM

Flush # 3
Holy crap. I left it too long. Went away for the weekend and when I came back this is what I found. Spores all over the place.

I am going for flush #4. Stay tuned!!

Here are the before and after pics. The first one was taken on Thursday and the second on Sunday.

Attached Thumbnails

  • ricevermfl3.JPG
  • Riceverm-fl3.JPG


#27 Hippie3

Hippie3

    DUNG DEALER

  • Founders
  • 40,642 posts

Posted 20 March 2006 - 11:06 AM

at least now you know for certain that the GT strain drops spores ok..
:lol:

#28 Guest_freakachino_*

Guest_freakachino_*
  • Guest

Posted 20 March 2006 - 11:18 AM

at least now you know for certain that the GT strain drops spores ok..
:lol:



Hell yeah, that's serious spore droppings :D

Musit, awesome 3rd flush!

:headbang:

#29 surfanarchist

surfanarchist

    Mycophiliac

  • Expired Member
  • 29 posts

Posted 20 March 2006 - 11:25 AM

Mushit,
Looks great and sounds really simple. Just so I understand, when you say you take the cooked rice and fill the jars just like the PF TEC, are you mixing vermicullite and rice in a two to one ratio? And are you adding water or do you not need it with the rice already cooked? Looks great. Just want to understand better.

#30 mushit

mushit

    Shit Lover

  • OG VIP
  • 1,912 posts

Posted 20 March 2006 - 11:40 AM

Hee Hee. Yup. I wanted to catch it so I could get some prints.. I already made some on the first and second flush so all is not lost. :)

Just so I understand, when you say you take the cooked rice and fill the jars just like the PF TEC, are you mixing vermicullite and rice in a two to one ratio? And are you adding water or do you not need it with the rice already cooked?

No. The rice is just put into the jars with no verm mixed with it. The verm is just used on the top for a contam barrier. No extra water is needed. The amount that it was cooked with gives the perfect ratio.
One thing I have noticed with this method is I have had a few jars get water in it from PC'ing them. I nocked them up anyway and birthed the cakes. They took an extra week or so to colonize and fruit but after they dried out in the fruiting chamber they fruited just as good as the other cakes.

#31 BuckarooBanzai

BuckarooBanzai

    The Abe Vigoda of Mycotopia

  • Moderator
  • 8,968 posts

Awards Bar:

Posted 20 March 2006 - 01:17 PM

A thin layer of dry verm on the bottom will absorb any excess water. FOAF was turned on to do this with popcorn, works like a champ!

#32 shimmy

shimmy

    Mycotopiate

  • Expired Member
  • 318 posts

Posted 20 March 2006 - 04:07 PM

i just cooked up a few straight rice jars myself in my free time havnt knocked them up yet but probably with your gt spores that were giving to me by a freind haha thanks i will tell you how it goes

#33 mushit

mushit

    Shit Lover

  • OG VIP
  • 1,912 posts

Posted 24 March 2006 - 09:38 PM

Cool. Keep us posted. I would like to know how they turn out. :)

#34 shimmy

shimmy

    Mycotopiate

  • Expired Member
  • 318 posts

Posted 28 March 2006 - 01:56 PM

heres an update for ya'll and mushit its i think day 5 after inocc. some jars were shot up with straight spores and others with lc all are your GThttp://mycotopia.net/forums/attachment.php?attachmentid=21316&stc=1&d=1143572087http://mycotopia.net/forums/attachment.php?attachmentid=21315&stc=1&d=1143572303

#35 Guest_freakachino_*

Guest_freakachino_*
  • Guest

Posted 28 March 2006 - 02:01 PM

Sweet jars Shimmy!!!! You really nailed the moisture content on em. Look nice and fluffy!

Post a grow log for us! I'd love to watch :D

#36 Milton Waddams

Milton Waddams

    Mycophage

  • Expired Member
  • 116 posts

Posted 28 March 2006 - 06:04 PM

very nice:bow:

#37 mushit

mushit

    Shit Lover

  • OG VIP
  • 1,912 posts

Posted 28 March 2006 - 08:06 PM

Oh, The fourth flush is on it's way. Not too many pins yet, but it is readily becoming a neglect tek! I will be going on a trip this week and will not be able to take care of it. I hope the pins will be big enough to harvest. From the last flush, it has made a spore casing. LOL

#38 Hippie3

Hippie3

    DUNG DEALER

  • Founders
  • 40,642 posts

Posted 28 March 2006 - 08:36 PM

good luck shimmy

#39 hogwild

hogwild

    Mycotopiate

  • Expired Member
  • 1,088 posts

Posted 28 March 2006 - 08:57 PM

Im stoked that the syringe i concocted was viable.

#40 mushit

mushit

    Shit Lover

  • OG VIP
  • 1,912 posts

Posted 28 March 2006 - 10:06 PM

Glad you shared the prints, Hog. Thats what it's all about.:cool:




Like Mycotopia? Become a member today!