Paradox
©
Fisana

Jump to content


Photo
- - - - -

Mahs Cakes


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Mrs.Hippie3

Mrs.Hippie3

    QueenBee

  • Founders
  • 11,065 posts

Awards Bar:

Posted 02 May 2016 - 04:14 PM

i have been perfecting my cakes lately.. been making jello cakes for many years now but have perfected it with angel food cake too.. many different flavor combos are possible and jello keeps the cake moist forever...

i started making my cakes with this one for my husbands bdays... so i have been making this specific one for at least 10 years..

 

12565403_555007184661801_1793575182353563598_n.jpg

 

this is a cherry angel food that i did around st.paddys day for my moms womans group..

 

12832355_573063812856138_5875760522541159214_n.jpg

 

this is my easter bunny cake.. forget what flavor jello but was confetti cake with coconut frosting

 

12928295_582997298529456_7277861770128596392_n.jpg

 

made the heart cake for a family function and yes they ate it!...lol.. forget what flavor that was

 

1937080_555022047993648_3405126219537598396_n.jpg

 

this is not a jello cake its my pineapple upside down cake...

 

12729313_567078910121295_4191848046006989889_n.jpg

 

this one i made last month for my friends bday.. this was by far my most challenging cake!.. let me tell you what i went through.. first of all it was a tequila lime cake mix that her ol man insisted i use which made the frosting more of a challenge too.. and i had waste half a cup of tequila on it! coulda had a buzz instead...lol..anyway i gotta kinda lucky when i found key lime icing and i always add cool whip to store bought icing...so that turned out well.. then the next challenge were the mushrooms... had the meringue mushroom recipe for many years but never tried it as its difficult working with meringue.. finicky and sticky shit! lol.. but they turned out really good as well! oh and i crushed thin mints into the remainder of the icing and filled the eyes, mouth and nose with it.. and the small mushrooms are chocorooms that i have discovered are like crack...lol

 

12919711_587172108111975_2686558135791878605_n.jpg


Edited by Mrs.Hippie3, 02 May 2016 - 06:18 PM.

  • Zen_, coorsmikey, PsyBearknot and 5 others like this

#2 Seeker2be

Seeker2be

    Seeking Lost Horizons

  • OG VIP
  • 1,242 posts

Donator


Awards Bar:

Posted 02 May 2016 - 05:12 PM

Delish!!!!!



#3 Mrs.Hippie3

Mrs.Hippie3

    QueenBee

  • Founders
  • 11,065 posts

Awards Bar:

Posted 02 May 2016 - 05:23 PM

my next experiment is gonna be jello brownies and my friend has a brownie cheesecake idea that sounds like it might be possible.. ive already been experimenting with jello cake pops but dont have them perfected yet.. my friend just gave me a cake pop maker so the ideas are now endless..



#4 Skywatcher

Skywatcher

    Twilight Walker

  • Moderator
  • 5,116 posts

Donator


Awards Bar:

Posted 02 May 2016 - 06:12 PM

Those all look delish ! If you were fighting with the meringue, it looks like you did pretty well. The mushrooms on this one came out great.

 

post-115328-0-72545200-1462223309.jpg



#5 Mrs.Hippie3

Mrs.Hippie3

    QueenBee

  • Founders
  • 11,065 posts

Awards Bar:

Posted 02 May 2016 - 06:16 PM

that was my second round with those mushrooms! they stuck like a bitch to the pan first of all and very fragile once baked and they took 3 hours to bake at 200 degrees!  was back breaking work piping them out on a cookie sheet too! but gotta say it was all worth it! very yummy!


Edited by Mrs.Hippie3, 02 May 2016 - 06:18 PM.


#6 BuckarooBanzai

BuckarooBanzai

    The Abe Vigoda of Mycotopia

  • Moderator
  • 8,968 posts

Awards Bar:

Posted 02 May 2016 - 08:32 PM

Nice!

My wife used to make special cakes for folks.

You got a nice bit of talent there, MaH!
  • Mrs.Hippie3 likes this

#7 wharfrat

wharfrat

    someone familiar

  • App Administrator
  • 5,126 posts

Donator


Awards Bar:

Posted 02 May 2016 - 09:50 PM

damn, now i'm all droolin thinkin bout mahs cakes :tongue:


  • Mrs.Hippie3 likes this




Like Mycotopia? Become a member today!